Actualitat‎ > ‎

Notícies TEKNON

MOBILITZACIONS - 01/03 Hospital El Pilar

22 de març 2017, 4:43 publicada per Sección Sindical CCOO

Les protestes dels treballadors del grup Quirón fan que els quiròfans de tres dels hospitals només atenguin les operacions indispensables, cosa que implica que des de fa dos dies s’ajornen intervencions de menys urgència, segons ha explicat Sofia Agud, responsable de sanitat privada de CCOO de Catalunya.

El sindicat CGT va demanar vaga indefinida a partir del 21 de febrer passat. Aprofitant el paraigua de la convocatòria, un dels col·lectius que se sent més maltractat, el dels professionals de quiròfan, s’han afegit a la protesta, de manera que als hospitals Dexeus, Quirón i Teknon han deixat de programar-se operacions que no són considerades indispensables: les relacionades amb la cardiologia, les vinculades amb oncologia i les urgències. A la Clínica Dexeus hi ha 11 quiròfans, a Quirón 14 i a Teknon 19. Això vol dir que s’ajornen operacions que no són essencials, com les vinculades amb pròtesis o les de galindons, segons han explicat fonts mèdiques consultades.

A més, segons han explicat les fonts consultades, la falta de treballadors ha fet tancar els dits hospitals de dia situats a la clínica Teknon. I finalment no s’ha obert una planta petita de 25 llits que es dedica a convalescències ràpides de sortida d’operacions.

Manifestació sorollosa

Les treballadores i els treballadors del grup sanitari Quirón han fet arribar el seu malestar fins a les oficines del grup. Si durant les tres setmanes anteriors les protestes consistien en concentracions als hospitals de l’empresa, ara, amb una manifestació han fet arribar als veïns de Barcelona la seva situació.

Tot plegat fa pensar que les protestes de les treballadores i treballadors del grup Quirón han començat a afectar els resultats econòmics d’aquest gegant de la sanitat privada. Els treballadors, des de l’inici del conflicte no han deixat d’explicar als clients la seva situació. “Ens miren i no s’ho creuen, estan acostumats a tenir una molt bona atenció, això era diferencial a la medicina privada, i ara descobreixen que ells segueixen pagant unes quotes elevades però que l’avarícia empresarial degrada tant la situació que afecta el servei que sempre havien pensat que era el millor”, explica un metge.

Incansables, fent sonar xiules i botzines, sanitaris que unes hores abans han estat atenent amb diligència els malalts del grup sanitari privat més important de Catalunya, han fet arribar als ciutadans la queixa perquè es consideren maltractats.

Prop de dos centenars de treballadors i treballadores han recorregut part del carrer de Balmes, després un segment de la Diagonal per embocar el carrer Londres fins a l’alçada de l’Hospital del Sagrat Cor, on Quirón té les seves oficines. Allà han trobat les portes tancades.

“S’han comportat com a trilers” explicava un infermer. “Per un costat hem estat mesos negociant un conveni que a la fi suposava una lleu millora i, un cop firmat l’acord, hem vist que amb l’altra mà ens rebaixaven conceptes salarials que teníem consolidats, fent allò de distreure’t mentre et canvien la boleta”, afirma una infermera que duu totes les pegatines dels sindicats que convoquen les accions.

Durant el mes en el qual els treballadors han estat fent protestes la direcció del grup no els ha convocat per obrir negociacions ni mirar de trobar una sortida al conflicte.

Ara, els diferents sindicats que formen part del comitè d’empresa es reuniran per valorar la marxa de les accions i acordaran noves mobilitzacions. CCOO, per exemple, ha demanat permís per realitzar més demostracions al carrer, però Sofia Agud, responsable de sanitat privada, vol que les decisions que es prenguin al comitè siguin sotmeses a les assemblees per tirar-les endavant o no.

MOBILITZACIONS - 22/02 Hospital Quiron

22 de març 2017, 4:25 publicada per Sección Sindical CCOO   [ actualitzat el 22 de març 2017, 4:48 ]

Els treballadors de les clíniques del grup Quirón, mantindran la pressió sobre l’empresa fins que la direcció s’avingui a negociar la recuperació de les retallades practicades just després que s’aprovés el conveni que implicava una pujada del 2,5% dels salaris. Un conveni firmat després de quatre anys de congelació salarial.

La pròxima mobilització es farà dimecres, 1 de març,  no serà una concentració sinó que es preveu fer una manifestació que sortirà de la Clínica El Pilar i acabarà davant  les oficines de gestió de personal del grup, al carrer Londres de Barcelona, segons fons dels comitès d’empresa dels diferents hospitals del grup.

D’altra banda, l’amplitud dels serveis mínims decretats per Treball fa que la vaga al centres del grup Quirón convocada en solitari per CGT tingui poc efecte. En aquest sentit, les assemblees de la clínica Teknon i el Pilar, van decidir no afegir-se, i mantenir, de moment la pressió amb concentracions a les portes de les clíniques. Dimecres, 22 treballadors de tots els sindicats han fet una concentració davant, aquest cop, de la clínica Quirón.

Una queixa generalitzada és que treballadors i treballadores estan sotmesos a uns ritmes de feina que, afirmen, no els hi permet tractar com es mereixen els pacients: “no es cobreixen les baixes, no assumeixen els caps de setmana, i quan et demanes un dia per assumptes propis, tot i haver fet moltes més hores de les que calen, no et responen”. A més, aquest any l’empresa no ha pagat en el temps que era de costum els dits festius especials (Nadal i cap pd’anmy) i d’aquesta circumstància es va avisar amb retard, cosa que va causar molta mala maror entre el personal, afirma Sofia Agud, responsable de CCOO a la clínica Teknon

La nit de dimarts a dimecres començava la vaga de CGT. Si s’escolta els treballadors que formen part del piquet que hi havia a la Clínica Quirón, fer vaga ha estat molt difícil. D’una banda, denuncien, no s’ha comunicat fins a darrera hora a quins treballadors tenien serveis mínims encarregats. Això ha obligat tota la plantilla a presentar-se al lloc de feina (en alguns casos amb desplaçaments llargs) i un cop allà veure si havien de cobrir els serveis essencials o, si ho volien, podien fer vaga.

Un altre element molt crític des del punt de vista dels vaguistes, que a més l’han denunciat a Inspecció de Treball, és la dimensió dels serveis mínims. En aquest sentit, un empleat de la clínica Dexeus explicava “al nostre centre la incidència de la vaga ha estat del 100%, perquè només la podíem fer dues persones i l’hem fet”. A més, al piquet s’ha denunciat que serveis com els que afecten els quiròfans, els han assumit a causa de les aturades persones que habitualment fan de supervisores.

Què son serveis essencials?

La baralla amb la direcció de l’empresa té també aspectes conceptuals, com veure quines intervencions quirúrgiques són inajornables i quines es podrien fer quan no hi hagués vaga. “Una intervenció al genoll no es pot considerar inajornable, explicava un metge, que assumia que altres actuacions de més urgència es fan sense problemes, “perquè som sanitaris i els malalts són sempre la nostra prioritat”, explicava.

Els treballadors del conjunt de clíniques privades on es produeix la tensió laboral afirmen sense dubtes que la protesta es fa “tot i que les societats del grup tenen beneficis i molts. Assumir l’augment sense el tripijoc que han fet tampoc suposaria un gran trasbals” explicava una infermera que atén malalts crònics.

Des de l’inici de les protestes, que majoritàriament han estat demostracions de descontentament dels treballadors, l’actitud dels clients, i no es pot oblidar que es tracta d’hospitals privats, ha passat de la indiferència tradicional fins a rebre mostres de suport, com agafar els fulls volants que es reparteixen o posar-se les pegatines reivindicatives ofertes pels treballadors. “Veuen que a causa de l’actitud empresarial el servei, que abans era modèlic, ara perd qualitat, i saben, perquè els hi diem, que l’empresa guanya tants diners que ara amb els beneficis està comprant hospitals a llatinoamèrica, quan aquí alguns dels serveis mèdics que ens permetien competir amb la pública, es deixen de donar”, assegura Agud.

MOBILITZACIONS - 15/02 Hospital Teknon

22 de març 2017, 4:20 publicada per Sección Sindical CCOO   [ actualitzat el 22 de març 2017, 4:53 ]

Els treballadors i les treballadores del grup Quironsalud es van concentrar el passat dimecres des de les 12,30 a la porta de la clínica Teknon de Barcelona. L’acció, que ha estat alhora festiva i reivindicativa, forma part del conjunt de mobilitzacions que els empleats del principal grup de sanitat privada fan en defensa dels seus salaris i per reivindicar millors condicions de treball.

Minuts abans que comencés la concentració, un responsable de l’hospital junt amb una persona de l’equip de seguretat revisaven els llocs on més tard es manifestarien els treballadors. A l’hora justa, armats amb xiulets, botzines i pancartes, un grup d’empleats de la societat han començat a exterioritzar la seva protesta. La cançó que acompanyava l’acció era la popular peça de Raffaela Carra, que té com a tornada: “explota, explota… mi corazón” i que especialment les treballadores adaptaven a la situació.

“Acabem de parlar amb l’empresa, i no es mouen” explicava al Diari del Treball una de les delegades concentrades. Efectivament, a primera hora del matí s’havia produït una reunió amb la direcció de Quironsalud. Segons els sindicalistes, des de l’empresa entenen que els treballadors estiguin enfadats, però no canvien la seva posició.

Tot i que formalment les treballadores i treballadors reclamen el compliment del conveni, l’assumpte és un pèl més complicat. Empresa i sindicats van negociar un acord col·lectiu que implica una pujada salarial. Però, al mateix temps, les companyies han reduït de manera equivalent altres conceptes dels salaris dels treballadors, de manera que l’augment ha quedat en res, explicaven les concentrades.

Al mateix temps, la plantilla del grup privat de sanitat es queixa que els últims mesos s’ha produït un increment de feina sobre la qual feien abans. Això ha passat perquè, per exemple, feines que es feien entre dues persones han quedat sota la responsabilitat d’una. A més s’ha intensificat la política de disponibilitat horària que tenien abans.

Els clients, que en molts ocasions arriben a la porta de la clínica en taxi, eren rebuts per treballadores que els hi lliuraven fulls volants amb les reclamacions de la plantilla. Per la cara amb la qual rebien la publicitat, la seva reacció oscil·lava entre l’estranyesa que produeix pensar que en una instal·lació de la fama de Teknon hi hagi queixes laborals i mirades de franca complicitat.

Les reclamacions dels manifestants deixaven clars els malestars de les diferents plantilles de grup: “si vols excel·lència, paga decència”, deia un dels cartells. O “la precarietat es cuina a foc lent”, afirmava un altre . Hi havia també apel·lacions concretes a la direcció: “sense les treballadores no sou ningú” deia un cartell imprès de manera casolana, o “sanitat privada, sense llàgrimes de sang”, afirmava un full volant dels quals es repartien entre els clients, que veien amb un cert astorament que el grup amb banderes i pancartes sindicals s’anava engruixint fins a arribar a gairebé el centenar de persones. Alguns taxistes, després de deixar els viatgers se solidaritzaven amb els treballadors sanitaris amb tocs de clàxon, sota la mirada d’un parell de Mossos d’Esquadra que observaven l’acció discretament.

Un segon grup d’eslògans mostrava detalls concrets del malestar: “més bates i menys corbates” afirmava una pancarta, o “menys pensar i més treballar” van cridar en un moment determinat els manifestants. Els treballadors es queixen que l’estructura creada per Quironsalud creix sobretot per la part dels comandaments, mentre que es retallen, afirmen, els esforços destinats a mantenir un bon nivell de servei als clients.

MOBILITZACIONS - 08/02 Hospital Dexeus

22 de març 2017, 4:15 publicada per Sección Sindical CCOO   [ actualitzat el 22 de març 2017, 4:23 ]

Treballadors/es de Quironsalud comencen una ruta de mobilitzacions a l'Hospital Dexeus en defensa dels seus drets

Ahir, 8 de febrer, es va realitzar la primera de les concentracions previstes en els centres d’IDC Quironsalud en protesta per les accions de l’empresa envers els treballadors i treballadores.  Aquesta primera mobilització s’ha produït a l’Hospital Dexeus i cada setmana es produirà en un centre sanitari diferent. Agraïm la col·laboració de totes les persones que hi han assistit i desitgem que cada vegada en siguem més.

Recordar que aquestes accions es deriven de les decisions adoptades per la Direcció d’IDC posteriors a la signatura del Conveni, el de major augment salarial des de fa anys, que han deixat a una bona part dels treballadors i treballadores sense augment salarial real, en absorbir complements aconseguits per la lluita sindical i dels treballadors i treballadores.

Amb aquest i altres elements (ja que no ha estat l’única decisió que ha afectat al personal), IDC mostra un menyspreu i  una falta de respecte manifest per als treballadors i treballadores en signar el conveni per després retallar-nos els drets, cosa que és intolerable i totalment incoherent amb la qualitat de la qual els agrada tant parlar i amb l’expansió pel mercat sanitari privat que està realitzant des de fa temps.

Recordem el calendari de mobilitzacions previstes segons les propostes que es van realitzar i acordar amb tots els sindicats del sector:
Dia 15 febrer: Hospital Teknon
Dia 22 febrer: Hospital Quirón
Dia 1 març: Hospital El Pilar

"No som sanitat de segona"

Imágenes integradas 7         Imágenes integradas 3

Imágenes integradas 2     Imágenes integradas 6   Imágenes integradas 8

NO PAGO DE ATRASOS - absorción de mejoras salariales

2 de gen. 2017, 13:06 publicada per Sección Sindical CCOO   [ actualitzat el 2 de gen. 2017, 13:06 ]

Menudo principio de año: decepción, impotencia, estafa... Hay que reconocer que están haciendo bien su trabajo… Lo que se prometía con el incremento salarial de la negociación del nuevo convenio, se ha truncado con esta política de recortes que el grupo quironsalud se ha sacado de la manga en estas fiestas navideñas. Según nos cuentan, siguen directrices estatales, que pretenden un ajuste presupuestario, para presentar mejores números ante la amenaza de los alemanes, que pronto se hará inminente y que pone nerviosos a algunos directivos.

Los cambios en la forma de pago de los festivos, que afecta en mayor medida al turno de noche, se nos comunicó a pocos días del inicio de las fiestas, cuando todo el personal ya había planificado los días de trabajo y sus descansos. Y por si no hubiese sido suficiente, el mismo día que nos ingresan la nómina de diciembre nos informan de la absorción de complementos y mejoras salariales, conseguidos a base de años de trabajo, a cargo de los atrasos del 2,5% que se habían comprometido a abonar en este ejercicio, tras un montón de tiempo de tener el sueldo congelado. Y… ¿qué va a ser lo siguiente?

Desde la sección sindical de CCOO, hemos manifestado nuestra disconformidad ante dichas decisiones totalmente unilaterales por parte de la empresa, tanto en Centro Médico Teknon, como en el resto de hospitales que forman parte del grupo quironsalud en nuestro territorio. Esta situación ha sido puesta en conocimiento de nuestros asesores legales, que están estudiando el tema. Por otro lado estamos trabajando con las secciones de Quirón, Dexeus, El Pilar y demás centros, que se encuentran en las mismas condiciones, para valorar acciones conjuntas.

Próximamente nos gustaría convocar una asamblea de trabajadores con el resto del comité de empresa, para compartir las informaciones que vayamos teniendo y poder escuchar vuestras opiniones, para así, decidir el tipo de actuaciones que deberíamos llevar a cabo.

Saludos cordiales y feliz entrada de año.

AP JUSTIFICADO - se deniega el concepto social

27 de des. 2016, 4:05 publicada per Sección Sindical CCOO   [ actualitzat el 28 de des. 2016, 3:44 ]

Con la aplicación del nuevo convenio, llegan las discrepancias interpretativas del mismo.

Desde RRHH se ha tomado la decisión de denegar los días de Asuntos Propios Justificados con carácter social, con la finalidad de consensuar aquellos preceptos, que generen dicha justificación.

La sección sindical de CCOO se muestra en total disconformidad
con esta decisión y estamos trabajando en el tema.

FESTIVOS ESPECIALES - cambios en la retribución

27 de des. 2016, 3:42 publicada per Sección Sindical CCOO   [ actualitzat el 28 de des. 2016, 3:43 ]

Debido al conflicto generado en torno a la forma de pago de los festivos especiales, 25/12/16 y 01/01/17, que caen en domingo y forman parte de nuestra jornada anual.

La empresa ha comunicado que el pago se realizará al 175% sobre el valor del día.

Se mejora el 100% que establece el convenio, pero se reduce a la mitad, la retribución al 350%.

En cuanto al turno de noche, hasta ahora había cobrado festivo especial por la noche del 24/12 y festivo ordinario por la noche del 25/12 (dos pagos por un mismo concepto, la Navidad). Este año, los trabajadores recibirán un solo pago, también al 175% del valor del día, para los que inicien su jornada la noche del 24/12. Aquellos trabajadores que inicien su jornada el 25/12 por la noche, solo percibirán el plus de domingo, ya que no es festivo.

Esta situación se aplicará también a la noche del 31/12, con el festivo 01/01, Año Nuevo.

Desde CCOO nos gustaría aclarar, que el CE no ha llegado a ningún acuerdo con la empresa, la consideración de domingo y el NO pago especial, es decisión unilateral. Lo que hemos hecho, ha sido pedir por activa y por pasiva, que se mantuvieran las condiciones con las que siempre se ha pagado en Teknon. Por lo que, de momento, solo nos hemos limitado a informar de una situación con la que estamos en total DESACUERDO.

Article 14 Plus de diumenges

L’import del plus de diumenge és el que consta a la taula següent per cada hora que es treballi entre les 0 i les 24 hores del diumenge: Grup 1: 5 € Grup 2: 4,5 € Resta de grups: 3,5€

En el cas de coincidir un festiu especial en diumenge, prevaldrà el plus de festiu especial sobre aquest. El plus de diumenge es percebrà només en servei actiu, no es cobrarà ni en situació d’incapacitat temporal derivada d’accident de treball o malaltia comuna, ni en període de vacances o permisos.

Article 29 Festius especials

Pel seu especial significat, es consideren festius especials, Nadal i Cap d’Any. El personal que presti serveis des de l’inici del torn de nit del dia 24 al 25 de desembre fins la finalització del torn de tarda del dia 25, i des de l’inici del torn de nit del dia 31 de desembre a l’1 de gener, fins la finalització del torn de tarda del dia 1, percebran un plus econòmic en les següents condicions:

a) Si es gaudeix de descans compensatori, serà del 100% sobre el valor del dia.

b) Si no es gaudeix de descans compensatori, serà del 100% del qual li correspon cobrar segons l’article 33.4 d’aquest conveni: Les hores treballades en dia festiu intersetmanal que no tinguin descans compensatori, s’abonaran amb un 75% de recàrrec sobre el valor de l’hora ordinària.

APLICANDO EL NUEVO CONVENIO - incremento salarial y AP justificado 2016

29 de nov. 2016, 14:27 publicada per Sección Sindical CCOO   [ actualitzat el 29 de nov. 2016, 14:33 ]

La empresa ha colgado una circular, con la información relacionada a la aplicación de las tablas salariales del nuevo convenio colectivo para los años 2016 y 2017.

Augment del 2,5% sobre tots els conceptes amb retroactivitat 01/08/2016

La subida del 2,5% tanto en el salario base, como en el resto de conceptos retribuidos, se sumará en la nómina del mes de diciembre (31/12/16). Desglosado en el mismo recibo de salario o en otro paralelo, cobraremos en concepto de atrasos, el incremento aplicado a los meses de agosto a noviembre.

El personal temporal, que haya prestado servicios en CMTeknon entre el 01/08/16 y el 31/12/16, que no disponga de nómina en diciembre, podrá solicitar a RRHH dicho importe, en concepto de atrasos generados, a partir del mes de enero de 2017.

Recuperem un dia AP però aquest haurà de ser justificat

La justificació pot ser per atendre temes personals, familiars o socials

En relación al tercer día de asuntos propios justificable, referente al 2016, hemos negociado con la empresa, la posibilidad de poder ampliar el plazo de disfrute, incluyendo el primer trimestre de 2017, hasta 31 de marzo de 2017, con la finalidad de compensar las dificultades organizativas de su aplicación.

24 JUNY SAN JOAN - festiu recuperable pel 2017

29 de nov. 2016, 13:53 publicada per Sección Sindical CCOO   [ actualitzat el 22 de març 2017, 4:49 ]

Com ja vàrem comentar, l'any 2017 comptava amb 15 festius, motiu pel qual, un s'haurà de recuperar:

El dissabte 24 de juny de 2017 NO será festiu

NOTÍCIAS - quironsalud comprado por un grupo alemán

30 de set. 2016, 3:15 publicada per Sección Sindical CCOO   [ actualitzat el 29 de nov. 2016, 14:37 ]

El grupo Alemán Fresenius se hace con el mayor grupo hospitalario español

Noticia importante en el sector sanitario español con la venta por parte del fondo de private equity CVC del grupo sanitario QuirónSalud al grupo alemán Fresenius Helios. Fresenius comprará el 100% de  Quirónsalud por 5.760 millones de euros (incluida deuda), CVC venderá el 80% que tiene en QuirónSalud y el CEO de Quirónsalud, Victor Madera recibirá 6,10 millones de acciones de Fresenius valoradas en 400 millones de euros con un lock up de dos años.

En la actualidad, Quirónsalud gestiona 43 centros hospitalarios, 39 centros de día y más de 300 centros de prevención riesgos laborales en toda España, con un total 35.000 empleados. Las estimaciones arrojan unas ventas de unos 2.500 millones de euros para este ejercicio con un ebitda de entre 460 y 480 millones. Fresenius Helios, es el principal grupo hospitalario alemán que a finales del año pasado contaba con una plantilla cercana a los 70.000 empleados, facturó €5.578 millones  en 2015, con un beneficio neto de 483 millones. Forma parte de un gran conglomerado sanitario con más de 220.000 empleados y unas ventas superiores a los 27.600 millones y capitaliza en Bolsa unos 35 mil millones. La adquisición de QuirónSalud le permite penetrar en España y piensa utilizar la compañía como plataforma de entrada en Latinoamérica. CVC planeaba sacar QuirónSalud a Bolsa pero finalmente ha aceptado la oferta de un industrial.

Quirónsalud nace de la fusión de IDC y Grupo Quirón en 2014, anteriormente los dos private equity que las controlaban habían llevado a cabo un agresivo proceso de buil up comprando agresivamente y poniendo patas arriba el sector sanitario español. Esta agresiva carrera de compras los ha llevado, con el visto bueno de la Comisión Nacional de la Competencia a establecer un posición de cuasi monopolio en varias de las principales ciudades españolas.

Monopolio en Barcelona
De la unión de los dos grupos, la resultan  creó un monopolio de facto en Barcelona en el ámbito de la sanidad privada. Entre otras era propietaria de  Hospital Quirón Teknon provisto de 285 camas  – Hospital Quirón Barcelona provisto de 192 camas – Hospital Quirón Dexeus provisto de 170 camas,  Instituto Oftalmológico Quirón, Hospital Universitari Sagrat Cor provisto con 369 camas  – Clínica del Pilar provista de 186 camas  – Hospital General de Catalunya provisto de 286 camas  – Clínica del Vallès provista de 109 camas (Sabadell).

En la ciudad de Barcelona, la fusión del grupo crea una concentración de mercado deentre el 34% y el 51% de los hospitales de ámbito privado (según el tipo de hospitales que se tengan en cuenta para determinar la cuota de mercado). Esto en el aspecto cuantitativo. En el cualitativo, no hay que ser un lince para entender que si un sólo grupo domina las clínicas privadas de más prestigio que hay en Barcelona, su potencial para negociar con aseguradoras, pacientes, y médicos es muy superior a la que le otorga su cuota de mercado. Sin embargo, aunque la concentración es más que evidente, la CNMC no puso ningún pero, es más ni tomó la decisión de que debía analizar el impacto con más profundidad. Curiosamente, un año antes, cuando el Grupo Quirón compró el Grupo Teknon, la propia CNMC justificó  la operación desde el punto de vista de competencia alegando que entre sus principales competidores tenía a otro grupo relevante cómo era IDC Salud.

Monopolio en Madrid
En Madrid se repite de forma similar la jugada, con el agravante que después de la fusión la CNMC no ve ningún problema en que además el monstruo se haga con el Grupo Ruber.  La integración en la oferta hospitalaria de IDC SALUD en la provincia de Madrid de  los hospitales generales de Ruber con 321 camas y 4 centros médicos de consultas, lo que unido a los 6 hospitales privados que el grupo ya posee en esa provincia (1.374 camas, considerando la totalidad de las camas del Hospital Universitario Fundación Jiménez Díaz), dio como resultado un monstruo que controla una cuota de entre el 30-40% del mercado de la asistencia sanitaria privada de libre elección en la provincia de Madrid en términos de camas instaladas.

En su conjunto ahora el grupo es propietario de las clínicas de Ruber, del Hospital Sur de Alcorcón, de la Clínica la Luz, del Hospital Universitario Fundación Jimenez Diaz, del Hospital Infanta Elena de  de Valdemoro y el  Rey Juan Carlos de Móstoles, así como el Hospital de Collado Villalba VILLALBA, del Hospital Quirón San JOsé, Quirón San Camilo, y el Hospital Universitario Quirón Madrid. No se si habéis tenido la oportunidad de estar internado en algunos de estos hospitales pero a mi me parece que su gestión se parece más a la de un Hotel de 3 estrellas en el que se aparcan pacientes que la unos centros hospitalarios. La única ventaja que les queda a los madrileños en el ámbito de la sanidad privada es que aún disponen de la red de hospitales católicos cómo alternativa.

Monopolio en Guipúzcoa
En Guipúzcoa la situación ya es de traca. IDC Salud controla El Hospital Quirón San Sebastian y la Policlínica Gipuzkoa, el resultado es que se queda con una cuota del 50-60%. Es decir la sanidad privada en Guipúzcoa es prácticamente toda suya.

1-10 of 15